zamknij
Co trzeci Polak w wakacje odżywia się zdrowiej

Co trzeci Polak w wakacje odżywia się zdrowiej

dieta2

1/3 Polaków odżywia się zdrowiej w wakacje niż przez pozostałą część roku – wynika z badania przeprowadzonego przez markę produktów żywności funkcjonalnej Optima. Jednocześnie ponad połowa badanych nie zmienia swoich przyzwyczajeń. Szkoda, bo to dobry moment, by zmienić dotychczasowe nawyki żywieniowe. Spośród badanych, którzy w wakacje stawiają na zdrowe jedzenie, większość deklaruje, że je więcej świeżych owoców i warzyw sezonowych (59,2%).

Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, poniżej podajemy triki które pozwolą wpisać się w zdrowy letni trend:

1 42,5% dbających o zdrowy tryb życia w okresie letnim odpowiednio nawadnia organizm – pije dużo wody, herbat ziołowych.

Sezon obfituje w dobrodziejstwa natury, sięgnij po świeże maliny, jagody, morele czy porzeczki, które mają działanie antyoksydacyjne, ale także po warzywa: pomidory, ogórki, sałatę aż po rzodkiewkę, fasolkę szparagową czy cukinię. Wspomniane warzywa są źródłem witamin: A, C, E, witamin z grupy B oraz składników mineralnych: potasu, fosforu, magnezu, wapnia i żelaza. Masz problem z wybraniem się na specjalne zakupy? Nie ma nic bardziej prostszego niż wykorzystanie drogi do pracy do zaopatrzenia się w owoce i warzywa na ulicznym straganie czy osiedlowym ryneczku. Na wakacjach z dostępem do świeżych plonów nie powinieneś mieć problemu.

2 Nawodnij się przede wszystkim
Wydawałoby się, że o tym nie trzeba przypominać, ale latem przy wysokich temperaturach jest to szczególnie ważne. Pij 1,5 l wody dziennie. Przychodząc do pracy postaw butelkę wody na biurku i regularnie popijaj, na koniec dnia wyrzuć puste opakowanie do kosza. Jeśli nie możesz oderwać się od ekranu komputera, ustaw sobie regularne przypomnienie. Będąc na urlopie butelkę wody zawsze miej pod ręką!

Ponad 40% unika ciężkostrawnych kalorycznych posiłków przed snem, 30% ogranicza jedzenie żywności przetworzonej, w tym fast foodów, 1/4 je mniejsze posiłki, ale częściej, podobna grupa – mniej podjada albo je mniej przypadkowych posiłków. Ponad 20% stawia na pełnowartościowe żywienie i co ciekawe ponad 16% wprowadza do swojej diety zdrowe tłuszcze.

3 Postaw na zróżnicowaną dietę
Staraj się przygotowywać samodzielnie posiłki, wówczas mózg też się najada i po prostu będziesz mieć mniejszy apetyt. Na szczęście lato sprzyja temu, że mamy ochotę na lżejsze potrawy. Jedz mniej, ale częściej (5 posiłków dziennie). Doskonałym sposobem na uzupełnienie diety w zdrowe tłuszcze jest skorzystanie z bogatej oferty marki Optima. Optima Omega-3 będzie idealna do skomponowania zdrowych kanapek na śniadania, podwieczorki czy kolacje dla całej rodziny. Jeśli w Twoim domu królują dzieci, warto zadbać o obecność Optima DHA lub Optima D+K. Ta pierwsza zawiera olej z mikroalg morskich,  bogaty w naturalne źródło kwasu DHA, który wspiera prawidłowe funkcjonowanie mózgu i wzroku. Z kolei dzienna porcja produktu Optima D+K (30g) zapewnia odpowiednio 45% i 30% dziennego zapotrzebowania na witaminy D i K, a dodatkowo witamina D pomaga wchłaniać wapń i fosfor i wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego.  Ta druga propozycja, właśnie ze względu na witaminy D+K, jest także doskonałym rozwiązaniem dla osób starszych, które narażone są na ryzyko wystąpienia osteoporozy .

32% Polaków ze zdrowymi nawykami wplata w codzienną dietę picie jogurtów i kefirów, zaś prawie 18% ogranicza alkohol.

Wypowiedź: Izabela Sałamacha, koordynator kampanii marki Optima

Źródło: www.newsrm.tv

Pixabay

Zaćma – choroba o wielu twarzach. Pacjenci po operacji usunięcia zaćmy prezentują swoje historie w formie wyjątkowej wystawy

profilaktyka

Wakacyjne słońce niezbędne dla zdrowia zębów

Skomentuj